Vilkår og betingelser
Versjon: 08.12.2022
Anvendelsesområde
De følgende vilkårene gjelder for alle avtaler mellom oss (Wahdat Trading GmbH, Am Sandtorkai 25, 20457 Hamburg, HRB 164137) og deg som kunde, som oppstår ved bestilling av varer gjennom vår nettbutikk Rugway.
Avtaleinngåelse
Presentasjonen av varene i vår nettbutikk utgjør ikke et juridisk bindende tilbud, men er kun en uforpliktende invitasjon til kunden om å bestille varene. Ved å klikke på knappen "Bestill" legger du inn en bindende bestilling og gir et juridisk bindende tilbud om å inngå en kjøpsavtale med Wahdat Trading GmbH for varene i handlekurven.
Rett etter bestillingen mottar du en automatisk e-post som bekrefter at bestillingen er mottatt. Denne e-posten er ikke en aksept av kjøpstilbudet, men kun en bekreftelse på at vi har mottatt bestillingen.
For betalingsmetodene kredittkort og PayPal gjelder det en annen regel. Her oppstår en bindende avtale enten ved at du gir instruksjoner til en av de nevnte betalingstjenestene om å betale for varene, eller ved å klikke på knappen "Bindende bestilling".
Vi forbeholder oss retten til å kansellere en bestilling innen fem dager hvis det oppstår tekniske problemer eller uforutsette feil (feil prising, feil lagerinformasjon, etc.).
Avtalens språk er tysk.
Betalingsmuligheter
Kunden kan velge mellom følgende betalingsmuligheter: forskuddsbetaling, kredittkort (Visa, MasterCard) og PayPal.
Forskuddsbetaling
Ved valg av forskuddsbetaling mottar du våre bankdetaljer i ordrebekreftelsen sendt på e-post. Fakturabeløpet må betales innen 5 dager til vår konto. Varene sendes etter mottatt betaling.
Kredittkort
Ved valg av kredittkort (VISA, MasterCard) vil ditt kort bli belastet ved gjennomføring av bestillingen.
PayPal
Ved valg av PayPal kan du velge mellom valutaene EUR og USD. Vær oppmerksom på at det finnes restriksjoner hos PayPal for betalinger av produkter produsert i Iran. Hvis handlekurven din inneholder varer fra Iran, vil ikke PayPal være tilgjengelig som betalingsalternativ.
Postoppkrav
Ved postoppkrav legges et tilleggsgebyr på €2,00 til.
Eiendomsforbehold
Varene forblir vår eiendom inntil hele kjøpesummen er betalt.
Frakt
Gratis frakt innen EU, Sveits og Norge.
Velg vår standardfrakt i bestillingsprosessen, og mottar du din bestilling gratis innen 2-4 dager etter mottatt betaling. I tillegg til gratis frakt tilbyr vi verdensomspennende levering, der kostnadene spesifiseres under bestillingsprosessen.
I tillegg til levering er også selvhenting mulig på følgende adresse: Wahdat Trading GmbH, Am Sandtorkai 25, 20457 Hamburg. Vennligst kontroller i produktbeskrivelsen om teppet er merket tilgjengelig for henting.
Ved transportskader ber vi deg om å varsle oss om skaden så snart som mulig.
Frakt til Sveits og Norge skjer netto. Ved innførsel kan skatter og tollavgifter påløpe, og disse vil bli fakturert av transportøren.
Gratis retur innen EU, Sveits og Norge
Hvis du ønsker å benytte deg av returretten og ønsker gratis retur, ber vi deg informere oss om dette. Vennligst gi oss beskjed via telefon eller e-post om ønsket dato for henting. Pakken vil da bli hentet hjemme hos deg.
Hvis du selv sender pakken i retur til oss, kan vi dessverre ikke dekke kostnadene.
Returadresse: Wahdat Trading GmbH, Am Sandtorkai 25, 20457 Hamburg, Tyskland.
30 dagers returrett
I tillegg til den lovbestemte angreretten gir vi deg en frivillig returrett på totalt 30 dager fra mottak av varen. Fristen begynner å løpe dagen etter at varen er mottatt. Det er tilstrekkelig at du informerer oss om returen via brev, e-post eller faks.
Vennligst merk at returretten kun gjelder for bestillinger gjennom nettbutikken, telefonbestillinger eller bestillinger via e-post under fjernsalgsregelverket. Kjøp i fysisk butikk (Wahdat Trading GmbH, Am Sandtorkai 25, 20457 Hamburg) er vanligvis ekskludert, med mindre det er gjort en annen avtale som er skriftlig bekreftet.
Garanti
Alle våre produkter leveres med garanti. Garantien gjelder i opptil 1 år etter leveringsdatoen. Hvis det viser seg ved bruk av garantien at feilen skyldes ytre påvirkning, kan kunden måtte dekke reparasjonskostnadene selv, ettersom garantien ikke dekker denne typen skader. Våre eksperter avgjør om skaden skyldes en produksjonsfeil eller ytre påvirkning etter levering til kunden. Fraktkostnader ved garantisaker bæres av kunden.